
STRATEGIA WYBORU INSTYTUCJI ORAZ PRACOWNIKÓW
Opracowywana jest strategia wyboru instytucji oraz pracowników tych instytucji do udziału w grupie fokusowej w Polsce, w ramach projektu EquAlley.
A strategy is being developed to select institutions and employees of these institutions to participate in the focus group in Poland, as part of the EquAlley project.
MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE W ŁODZI
Przedstawiciele wszystkich organizacji partnerskich EQUALLEY spotkali się w Polsce w dniach od 27 do 28 września 2022 r.
Po kilku miesiącach pracy online była to świetna okazja dla koordynatorów projektów, aby w końcu spotkać się fizycznie i porozmawiać na żywo. Spotkanie odbyło się na Uniwersytecie Łódzkim.
Celem spotkania był:
- Przegląd literatury dotyczącej gromadzenia danych na temat już istniejących interwencji szkolnych
- Ustalenie harmonogramu projektu
- Prezentacja przewodnika do badań bibliograficznych i w grupach fokusowych, dyskusja
- Prezentacja planu upowszechniania i ewaluacji
Organizatorem spotkania była dr Wanda Baranowska – kierownik krajowy projektu, Katedra Badań Edukacyjnych UŁ.
W spotkaniu uczestniczyli:
- Iline Ceelen (EMANCIPATOR),
- Hannah Mars (EMANCIPATOR),
- Mikel Sagarminaga Ayastuy (OTXARKOAGA),
- Ana Belen Diaz Lopez (OTXARKOAGA),
- Samuel Salvador (AIDLEARN),
- Francisca Prazeres (AIDLEARN),
- Caterina Lacerra (EURO-NET),
- Anna Restivo (EURO-NET),
- Wanada Baranowska (UNIVERSITY OF LODZ),
- Justyna Ratkowska-Pasikowska (UNIVERSITY OF LODZ),
- Magdalena Staniaszek (UNIVERSITY OF LODZ).
Projekt EquAlley to 24-miesięczny projekt edukacji szkolnej finansowany z programu Erasmus+ Komisji Europejskiej, realizowany wspólnie z partnerami z Hiszpanii, Portugalii, Włoch, Holandii i Polski. Jego celem jest przełamanie stereotypów związanych z płcią, niwelowanie niesprawiedliwości społecznej i agresywnych zachowań ze względu na płeć, zwłaszcza w przestrzeni publicznej i wśród młodzieży.
Cel ten zostanie osiągnięty poprzez promowanie i zachęcanie młodzieży do ponownego przemyślenia ról, norm i stereotypów związanych z płcią w ramach kursu blended-learning skierowanego do instytucji pracujących z młodzieżą (szkół, ośrodków młodzieżowych, klubów sportowych ...).
Więcej o projekcie:
Z ramienia Wydziału Nauk o Wychowania, działania projektowe na terenie Polski koordynowane są przez dr Wandę Baranowską.