Wydział
  • Władze Wydziału
  • Rada Wydziału
  • Struktura
Projekty/Granty
  • Faith
  • EquAlley
  • Intercultural Competence Development for Adult Education (IntCult)
  • Science Hub UŁ
  • Compusel
  • GainKids
  • Learning from European lives
  • Educating Adults Against Stereotypes
  • Strategia Rozwiązywania Problemu Bezdomności w Łodzi
  • Social Problems and Social Work in Germany and Poland
  • T-Factor - Horizon 2020
  • Horyzont Europa
  • eMediator
  • Badania porównawcze funkcji programów międzynarodowych w Polsce
  • Zastosowanie rzeczywistości wirtualnej i stymulacji bilateralnej w redukcji stresu u osób dorosłych
  • Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej
  • Spring School
  • Europejska Platforma promująca dobre samopoczucie i zdrowie w pracy – Empower
Promocja Wydziału i Współpraca z Otoczeniem
  • Nagroda im. Prof. Ryszarda Więckowskiego
  • Artykuły i wywiady
  • Multimedia
Nauka i badania
  • Program Zdolny Uczeń Świetny Student
  • Science-ON
  • UZO Uniwersytet Zawsze Otwarty
Konferencje naukowe
  • XI Seminarium Metodologii Pedagogiki
  • Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w edukacji, kulturze i społeczeństwie.
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Wydział
    • Władze Wydziału
    • Rada Wydziału
    • Struktura
  • Projekty/Granty
    • Faith
    • EquAlley
    • Intercultural Competence Development for Adult Education (IntCult)
    • Science Hub UŁ
    • Compusel
    • GainKids
    • Learning from European lives
    • Educating Adults Against Stereotypes
    • Strategia Rozwiązywania Problemu Bezdomności w Łodzi
    • Social Problems and Social Work in Germany and Poland
    • T-Factor - Horizon 2020
    • Horyzont Europa
    • eMediator
    • Badania porównawcze funkcji programów międzynarodowych w Polsce
    • Zastosowanie rzeczywistości wirtualnej i stymulacji bilateralnej w redukcji stresu u osób dorosłych
    • Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej
    • Spring School
    • Europejska Platforma promująca dobre samopoczucie i zdrowie w pracy – Empower
  • Promocja Wydziału i Współpraca z Otoczeniem
    • Nagroda im. Prof. Ryszarda Więckowskiego
    • Artykuły i wywiady
    • Multimedia
  • Nauka i badania
    • Program Zdolny Uczeń Świetny Student
    • Science-ON
    • UZO Uniwersytet Zawsze Otwarty
  • Konferencje naukowe
    • XI Seminarium Metodologii Pedagogiki
    • Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w edukacji, kulturze i społeczeństwie.
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Brak elementów do wyświetlenia
  • Uniwersytet Łódzki
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Strefa kandydata
  • Oferta studiów

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Niestacjonarne (zaoczne) Jednolite studia magisterskie (5-letnie)
Limit miejsc: 30 (min. 25)
  • Opis
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA to kierunek studiów 5-letnich jednolitych przygotowujących nauczycieli do pracy w przedszkolu, w klasach I -III szkoły podstawowej oraz w żłobkach i klubach dziecięcych zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 14.09.2023 w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Program studiów obejmuje moduły zgodne ze standardem kształcenia nauczycieli przygotowującym do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej w ramach modułów: przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, przygotowania merytorycznego nauczycieli przedszkoli i klas I -III szkoły podstawowej, wspierania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, warsztatu pracy nauczyciela wczesnej edukacji, podstaw teoretycznych i metodycznych przygotowujących do nauczania języka obcego w przedszkolu i szkole, podstaw diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli, modułu zawodowych praktyk pedagogicznych obejmujących 260 godzin doświadczeń praktycznych w przedszkolach i klasach I -III w szkołach podstawowych oraz modułu metodologii badań naukowych i pracy dyplomowej.

Cele kształcenia:

  • Wyposażenie absolwentów w przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje nauczycielskie do pracy w przedszkolu, w klasach I -III szkoły podstawowej oraz w żłobkach i klubach dziecięcych oraz nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I -III (zgodnie z podstawą prawną wyróżnioną wyżej).
  • Wyposażenie osoby studenckiej w wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, które są podstawą refleksyjnej praktyki, wiedzy eksperckiej oraz gotowości do autentycznej troski o zrównoważony rozwój podopiecznych.
  • Rozwinięcie umiejętności organizacyjnych, umożliwiających efektywną organizację pracy w środowisku szkoły/ przedszkola i poza nimi.
  • Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i współdziałania stanowiących podstawę pozytywnych relacji w środowisku szkoły/przedszkola i poza nimi.
  • Zbudowanie gotowości na inicjowanie i wdrażanie potrzebnych zmian edukacyjnych.

Główne przedmioty

  • Pedagogika ogólna
  • Historia oświaty i wychowania 
  • Psychologia ogólna
  • Dydaktyka ogólna
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
  • Pedagogika zabawy
  • Emisja głosu
  • Psychologia rozwojowa okresu dzieciństwa
  • Teoretyczne podstawy wczesnej edukacji
  • Pedagogika przedszkolna
  • Pedagogika wczesnoszkolna
  • Psychologiczne uwarunkowania procesu uczenia się we wczesnej edukacji
  • Teoria wychowania
  • Prawo oświatowe
  • Pedagogika specjalna
  • Dydaktyka nauczania zintegrowanego
  • Diagnostyka pedagogiczna
  • Metody badań pedagogicznych
  • Dydaktyka twórczości we wczesnej edukacji
  • Społeczne uwarunkowania procesu wychowania
  • Ocenianie i ewaluacja we wczesnej edukacji
  • Psychologiczne uwarunkowania procesów wychowawczych i grupowych
  • Polityka oświatowa

Sylwetka absolwenta

Absolwent kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA posiada przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje nauczycielskie do pracy w przedszkolu, w klasach I – III szkoły podstawowej oraz w żłobkach i klubach dziecięcych. Absolwent ten posiada wiedzę pedagogiczną, historyczno-filozoficzną, biologiczną i psychologiczną, stanowiącą teoretyczne podstawy działalności praktycznej w obszarze kształcenia, wychowania oraz organizacji instytucjonalnych warunków do harmonijnego rozwoju i edukacji dziecka/ucznia, także w zakresie diagnozy i organizacji pracy korekcyjno-kompensacyjnej na terenie żłobka, przedszkola i w szkole w klasach I-III. Jest przygotowany metodycznie do prowadzenia procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego w oparciu o podstawę programową oraz najnowsze tendencje w organizacji pracy z dzieckiem/uczniem na poziomie wczesnej edukacji.

W toku praktyki pedagogicznej absolwent nabywa przygotowanie pedagogiczne wymagane od nauczycieli (zrealizował odpowiedni program praktyk w przedszkolu i szkole), umiejętności i wiedzę niezbędne do refleksyjnej obserwacji i analizy aktywności dziecka, projektowania pracy z dzieckiem/uczniem w różnych formach (indywidualnej, zespołowej i grupowej z uwzględnieniem różnicowania oddziaływań pod kątem możliwości, potrzeb i zdolności dziecka) oraz wykorzystania metod i technik poruszających różne typy aktywności dziecka/ucznia.

Zasady przyjęć

Rekrutacja na kierunek składa się z dwóch etapów. Pierwszy etap stanowi egzamin wstępny, podczas którego ocenie są poddawane predyspozycje kandydata niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola oraz nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej (w klasach I-III szkoły podstawowej). W toku egzaminu wstępnego sprawdzana jest: motoryka narządów artykulacyjnych, precyzja ruchów artykulacyjnych, wydolność głosowa, tempo i płynność mówienia, słuch fizyczny (badanie orientacyjne) oraz fonematyczny. Do oceny motoryki narządów artykulacyjnych (języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy), słuchu fizycznego i fonematycznego służą próby wskazane przez członków komisji egzaminacyjnej, ocena swobodnej wypowiedzi kandydata, a także przeczytanie fragmentu tekstu. 
Negatywny wynik egzaminu wstępnego uniemożliwia przyjęcie na studia. W tym przypadku nie będą przeliczane na punkty wyniki ze świadectwa maturalnego.
W drugim etapie rekrutacji kandydaci będę kwalifikowani na podstawie złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku zbyt dużej liczby chętnych zasady przyjęć takie, jak na studia stacjonarne.

Co dalej?

  • PORTAL REKRUTACYJNY
  • STREFA KANDYDATA
  • POZOSTAŃMY W KONTAKCIE

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutacja.wnow@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 665 57 20

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Nauk o Wychowaniu

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Sklep UŁ
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność
  • Mapa Strony

ul. Pomorska nr 46/48
91-408 Łódź

tel: 42/665 57 22

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności