Wydział
  • Władze Wydziału
  • Rada Wydziału
  • Struktura
Projekty/Granty
  • Faith
  • EquAlley
  • Intercultural Competence Development for Adult Education (IntCult)
  • Science Hub UŁ
  • Compusel
  • GainKids
  • Learning from European lives
  • Educating Adults Against Stereotypes
  • Strategia Rozwiązywania Problemu Bezdomności w Łodzi
  • Social Problems and Social Work in Germany and Poland
  • T-Factor - Horizon 2020
  • Horyzont Europa
  • eMediator
  • Badania porównawcze funkcji programów międzynarodowych w Polsce
  • Zastosowanie rzeczywistości wirtualnej i stymulacji bilateralnej w redukcji stresu u osób dorosłych
  • Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej
  • Spring School
  • Europejska Platforma promująca dobre samopoczucie i zdrowie w pracy – Empower
Promocja Wydziału i Współpraca z Otoczeniem
  • Nagroda im. Prof. Ryszarda Więckowskiego
  • Artykuły i wywiady
  • Multimedia
Nauka i badania
  • Program Zdolny Uczeń Świetny Student
  • Science-ON
  • UZO Uniwersytet Zawsze Otwarty
Konferencje naukowe
  • XI Seminarium Metodologii Pedagogiki
  • Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w edukacji, kulturze i społeczeństwie.
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Wydział
    • Władze Wydziału
    • Rada Wydziału
    • Struktura
  • Projekty/Granty
    • Faith
    • EquAlley
    • Intercultural Competence Development for Adult Education (IntCult)
    • Science Hub UŁ
    • Compusel
    • GainKids
    • Learning from European lives
    • Educating Adults Against Stereotypes
    • Strategia Rozwiązywania Problemu Bezdomności w Łodzi
    • Social Problems and Social Work in Germany and Poland
    • T-Factor - Horizon 2020
    • Horyzont Europa
    • eMediator
    • Badania porównawcze funkcji programów międzynarodowych w Polsce
    • Zastosowanie rzeczywistości wirtualnej i stymulacji bilateralnej w redukcji stresu u osób dorosłych
    • Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej
    • Spring School
    • Europejska Platforma promująca dobre samopoczucie i zdrowie w pracy – Empower
  • Promocja Wydziału i Współpraca z Otoczeniem
    • Nagroda im. Prof. Ryszarda Więckowskiego
    • Artykuły i wywiady
    • Multimedia
  • Nauka i badania
    • Program Zdolny Uczeń Świetny Student
    • Science-ON
    • UZO Uniwersytet Zawsze Otwarty
  • Konferencje naukowe
    • XI Seminarium Metodologii Pedagogiki
    • Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w edukacji, kulturze i społeczeństwie.
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Brak elementów do wyświetlenia
  • Uniwersytet Łódzki
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Strefa kandydata
  • Oferta studiów

Pedagogika

Niestacjonarne (zaoczne) Studia II stopnia (magisterskie 2-letnie)
Limit miejsc: 60 (min. 30)
  • Opis
  • Specjalności
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

Oferta edukacyjna studiów II stopnia na kierunku PEDAGOGIKA jest zróżnicowana i obejmuje propozycje wynikające z przemian globalnych (np. starzenie się społeczeństwa) i lokalnych oraz powoływania nowych zawodów przez prawo lub rynek pracy. Pedagogika jako kierunek studiów występuje samodzielnie, ale może również być partnerem dla wielu innych studiowanych dyscyplin, w obrębie różnych programów studiów, szczególnie tych, które planują pracę zawodową studentów jako pracę z ludźmi w różnych kontekstach: szkoleniowych, wychowawczych, opiekuńczych, artystycznych, zarządzania i organizacji.

Studiowanie PEDAGOGIKI stwarza możliwość pogłębionego samopoznawania i samorozumienia sprzyjającego projektowaniu osobistego rozwoju, w zakresie kształtowania kompetencji społecznych i osobowych, a także refleksyjnego i krytycznego myślenia o przemianach zachodzących w rzeczywistości społeczno-kulturowej. Celem programu studiów II stopnia na kierunku Pedagogika jest poszerzanie horyzontu wiedzy pedagogicznej studentów, rozwijanie ich umiejętności i kompetencji społecznych, niezbędnych do wykonywania zawodu pedagoga – wychowawcy (szeroko rozumianego) w zmieniających się dynamicznie realiach społeczno-kulturowych, w tym edukacyjnych. Program studiów II stopnia ma przygotowywać studentów do konstruktywnego wkładu do udoskonalania modeli praktyki pedagogicznej stosowanych w różnych typach instytucji i wymiarach życia społecznego.

Cele kształcenia:

  • Stymulowanie pracy intelektualnej studenta w zakresie zdobywania rozszerzonej i pogłębionej interpretacyjnie wiedzy pedagogicznej obejmującej koncepcje, teorie i nurty myśli pedagogicznej rozpatrywane w kontekście historycznym, społecznym, kulturowym, instytucjonalnym, prawnym i organizacyjnym.
  • Kształtowanie refleksyjnej postawy wobec wiedzy i praktyki pedagogicznej, przyjmowanej z perspektywy badacza i praktyka.
  • Pogłębianie wiedzy i kompetencji z zakresu metodologii badań pedagogicznych powiązane z kształtowaniem umiejętności krytycznej analizy różnych podejść i strategii badawczych oraz metod analizy danych.
  • Poszerzanie i rozwijanie specjalistycznych umiejętności oraz kompetencji stosowanych w zakresie działalności pedagogicznej oraz przedsiębiorczości w sektorze edukacji.
  • Doskonalenie umiejętności efektywnego współdziałania merytorycznego ze specjalistami o różnych profilach specjalizacji zawodowej w ramach zespołów interdyscyplinarnych.
  • Pogłębianie świadomości znaczenia zasad postępowania etycznego w profesjonalnych działaniach pedagogicznych.

Specjalności

W ramach studiów II stopnia na kierunku PEDAGOGIKA studenci mają do wyboru specjalności, które stanowią atrakcyjną ofertę edukacyjną pod względem merytorycznego przygotowania do pracy w zawodzie pedagoga. Kierowana jest ona zarówno do studentów kontynuujących z I stopnia studiów naukę na danej specjalności, jak i dla studentów wybierających jedną z nich jako nowy wybór. Są one bowiem zaprojektowane w taki sposób, by stanowiły one nowe, odrębne jakości pod względem treściowym oraz strukturalnym. Struktura oferty specjalnościowej na tym kierunku studiów jest następująca:

  • Terapia pedagogiczna,
  • Pedagogika resocjalizacyjna,
  • Pedagogika społeczna w cyklu życia – opieka i wychowanie.

Ukończenie studiów II stopnia na wymienionych specjalnościach nadaje kwalifikacje, o których jest mowa w Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik 3) oraz Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w przypadku absolwentów, którzy ukończyli łącznie studia I i II stopnia na tożsamych specjalnościach na kierunku Pedagogika. Tym samym osoby, które ukończyły studia II stopnia na jednej z wymienionych specjalności, lecz są absolwentami studiów I stopnia innego kierunku niż Pedagogika lub innej specjalności pedagogicznej niż wymienione powyżej nie uzyskają kwalifikacji w zakresie terapii pedagogicznej, resocjalizacji, pedagoga - wychowawcy w placówce opiekuńczo-wychowawczej lub koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Główne przedmioty

  • Współczesna myśl pedagogiczna
  • Metodologia badań nad edukacją
  • Antropologia kulturowa
  • Andragogika
  • Zrównoważony rozwój w praktyce pedagogicznej
  • Społeczne uwarunkowania procesów wychowawczych
  • Psychologiczne uwarunkowania procesów wychowawczych
  • Pedagogika twórczości
  • Praca z grupą zróżnicowaną i projektowanie uniwersalne w edukacji
  • Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia

Sylwetka absolwenta

Ukończenie studiów II stopnia na kierunku PEDAGOGIKA daje znacznie większe niż w przypadku studiów licencjackich możliwości projektowania kariery zawodowej w szeroko rozumianej rzeczywistości edukacyjnej. W niektórych instytucjach uzyskanie tytułu zawodowego magistra jest warunkiem koniecznym do ubiegania się o możliwość zatrudnienia. Studia pedagogiczne uprawniają więc do podjęcia pracy w: placówkach oświatowowychowawczych (np. szkoły, świetlice, poradnie pedagogiczno-psychologiczne, poradnie rodzinne), placówkach resocjalizacyjnych (np. młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze), placówkach opiekuńczo-wychowawczych (np. rodzinne domy dziecka, domy dziecka, pogotowia opiekuńcze, internaty, świetlice środowiskowe, interwencyjne ośrodki preadopcyjne, szkolne schroniska młodzieżowe, ogrody jordanowskie).

Ukończenie studiów II stopnia na wymienionych specjalnościach nadaje kwalifikacje, o których jest mowa w Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik 3) oraz Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w przypadku absolwentów, którzy ukończyli łącznie studia I i II stopnia na tożsamych specjalnościach na kierunku PEDAGOGIKA.

Zasady przyjęć

Dla absolwentów studiów pierwszego stopnia (licencjackich) oraz dla absolwentów studiów magisterskich drugiego stopnia i jednolitych magisterskich ukończonych na kierunkach związanych z: pedagogiką, psychologią, naukami socjologicznymi, naukami o komunikacji społecznej i mediach, naukami o rodzinie, naukami o zdrowiu, naukami o kulturze fizycznej, polonistyką, filozofią, naukami o sztuce, sztukami muzycznymi, sztukami plastycznymi, sztukami filmowymi i teatralnymi.  

Kandydaci będą kwalifikowani na podstawie oceny z dyplomu licencjackiego lub magisterskiego.

Studia od II semestru będą realizowane w ramach specjalności, których wykaz będzie corocznie podawany do wiadomości. Warunki uruchomienia specjalności są ureguowane w Zasadach wyboru specjalności na kierunku Pedagogika (studia II stopnia) i udostępnione na stronie Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ.

Co dalej?

  • PORTAL REKRUTACYJNY
  • STREFA KANDYDATA
  • POZOSTAŃMY W KONTAKCIE

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutacja.wnow@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 665 57 20

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Nauk o Wychowaniu

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Sklep UŁ
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność
  • Mapa Strony

ul. Pomorska nr 46/48
91-408 Łódź

tel: 42/665 57 22

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności