Wydział
  • Władze Wydziału
  • Rada Wydziału
  • Struktura
Projekty/Granty
  • Faith
  • EquAlley
  • Intercultural Competence Development for Adult Education (IntCult)
  • Science Hub UŁ
  • Compusel
  • GainKids
  • Learning from European lives
  • Educating Adults Against Stereotypes
  • Strategia Rozwiązywania Problemu Bezdomności w Łodzi
  • Social Problems and Social Work in Germany and Poland
  • T-Factor - Horizon 2020
  • Horyzont Europa
  • eMediator
  • Badania porównawcze funkcji programów międzynarodowych w Polsce
  • Zastosowanie rzeczywistości wirtualnej i stymulacji bilateralnej w redukcji stresu u osób dorosłych
  • Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej
  • Spring School
  • Europejska Platforma promująca dobre samopoczucie i zdrowie w pracy – Empower
Promocja Wydziału i Współpraca z Otoczeniem
  • Nagroda im. Prof. Ryszarda Więckowskiego
  • Artykuły i wywiady
  • Multimedia
Nauka i badania
  • Program Zdolny Uczeń Świetny Student
  • Science-ON
  • UZO Uniwersytet Zawsze Otwarty
Konferencje naukowe
  • XI Seminarium Metodologii Pedagogiki
  • Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w edukacji, kulturze i społeczeństwie.
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Wydział
    • Władze Wydziału
    • Rada Wydziału
    • Struktura
  • Projekty/Granty
    • Faith
    • EquAlley
    • Intercultural Competence Development for Adult Education (IntCult)
    • Science Hub UŁ
    • Compusel
    • GainKids
    • Learning from European lives
    • Educating Adults Against Stereotypes
    • Strategia Rozwiązywania Problemu Bezdomności w Łodzi
    • Social Problems and Social Work in Germany and Poland
    • T-Factor - Horizon 2020
    • Horyzont Europa
    • eMediator
    • Badania porównawcze funkcji programów międzynarodowych w Polsce
    • Zastosowanie rzeczywistości wirtualnej i stymulacji bilateralnej w redukcji stresu u osób dorosłych
    • Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej
    • Spring School
    • Europejska Platforma promująca dobre samopoczucie i zdrowie w pracy – Empower
  • Promocja Wydziału i Współpraca z Otoczeniem
    • Nagroda im. Prof. Ryszarda Więckowskiego
    • Artykuły i wywiady
    • Multimedia
  • Nauka i badania
    • Program Zdolny Uczeń Świetny Student
    • Science-ON
    • UZO Uniwersytet Zawsze Otwarty
  • Konferencje naukowe
    • XI Seminarium Metodologii Pedagogiki
    • Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w edukacji, kulturze i społeczeństwie.
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Brak elementów do wyświetlenia
  • Uniwersytet Łódzki
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Strefa kandydata
  • Oferta studiów

Pedagogika

Niestacjonarne (zaoczne) Studia I stopnia (licencjackie 3-letnie)
Limit miejsc: 50 (min. 30)
  • Opis
  • Specjalności
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

PEDAGOGIKĘ jako dyscyplinę akademicką zakwalifikowano do nauk społecznych. Z tego też powodu efekty uczenia się na kierunku studiów noszącym tę nazwę mieszczą się w dziedzinie nauk społecznych. Treści kształcenia - poza problematyką sensu stricto pedagogiczną – obejmują zagadnienia z zakresu filozofii, socjologii i psychologii. Interdyscyplinarna wiedza pozwala studentom zrozumieć indywidualne uwarunkowania, a także społeczno-kulturowy kontekst kształcenia, wychowania, opieki, resocjalizacji oraz innych działań wspierających rozwój człowieka; sprzyja także kształtowaniu rozwoju zawodowego pedagoga.

Studia I stopnia na kierunku PEDAGOGIKA umożliwiają zdobycie umiejętności w zakresie prowadzenia badań empirycznych, diagnozowania problemów wychowawczych, tworzenia własnego warsztatu metodycznego pedagoga lub nauczyciela-wychowawcy oraz efektywnej komunikacji i pracy zespołowej. Studiowanie pedagogiki stwarza możliwość nabycia przez studentów samowiedzy, pozwalającej na kształtowanie i projektowanie osobistego rozwoju w zakresie kompetencji społecznych i osobowych, refleksyjności oraz krytycznej postawy. Struktura programu studiów obejmuje trzy zasadnicze elementy: moduł przedmiotów podstawowych, moduł przedmiotów wybieralnych oraz moduł przedmiotów ogólnouczelnianych.

Cele kształcenia:

  • Przekazanie studentowi podstawowej wiedzy pedagogicznej obejmującej terminologię, wybrane teorie i nurty myśli pedagogicznej, a także metodykę działalności pedagogicznej, pozwalającej na rozumienie specyfiki pedagogiki oraz jej powiązań z innymi dyscyplinami.
  • Kształtowanie umiejętności i kompetencji niezbędnych do wykorzystywania wiedzy w diagnozowaniu, projektowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji działalności pedagogicznej, realizowanej w przestrzeni społeczno-kulturowej.
  • Przygotowanie studenta do podjęcia pracy badawczej zgodnie z kanonami metodologii badań pedagogicznych.
  • Kształtowanie umiejętności uczenia się i doskonalenia wiedzy specjalistycznej, umiejętności i kompetencji pedagogicznych z wykorzystaniem nowoczesnych środków oraz metod pozyskiwania, organizowania, a także przetwarzania informacji i materiałów.
  • Kształtowanie umiejętności merytorycznego komunikowania się zarówno ze specjalistami, jak i z osobami spoza grona specjalistów zaangażowanych zawodowo w rozwiązywanie praktycznych problemów pedagogicznych.
  • Rozwijanie wrażliwości etycznej (w tym aksjologicznej) studentów i postaw prospołecznych oraz poczucia odpowiedzialności zawodowej także w sferze przedsiębiorczości.
  • Praktyczne przygotowanie studentów do realizowania zadań w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, artystycznej, resocjalizacyjnej i/lub pomocowej).

Specjalności

W ramach studiów I stopnia na kierunku PEDAGOGIKA studenci mają do wyboru następujące specjalności:

  • Terapia pedagogiczna
  • Pedagogika resocjalizacyjna
  • Pedagogika społeczna w cyklu życia – opieka i wychowanie

Ukończenie studiów I stopnia na wymienionych specjalnościach nie daje kwalifikacji, o których jest mowa w Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik 3) oraz Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, lecz jest warunkiem koniecznym do ich uzyskania. Uzyskanie kwalifikacji w zakresie terapii pedagogicznej, resocjalizacji, pedagoga - wychowawcy w placówce opiekuńczo-wychowawczej lub koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej wiąże się z koniecznością kontynuowania i ukończenia studiów II stopnia na tożsamych specjalnościach na kierunku PEDAGOGIKA.

Główne przedmioty

  • Pedagogika ogólna
  • Psychologia ogólna
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
  • Dydaktyka ogólna
  • Historia opieki i wychowania
  • Podstawy prawa rodzinnego, opiekuńczego i oświatowego
  • Filozofia z etyką w zawodzie pedagoga
  • Psychologia rozwoju człowieka
  • Psychologia wychowania
  • Pedeutologia
  • Warsztat umiejętności wychowawczych
  • Emisja głosu
  • Logika
  • Pedagogika specjalna
  • Diagnostyka pedagogiczna
  • Komunikacja społeczna i rozwój zawodowy w pracy pedagoga
  • Pedagogika społeczna
  • Kompetencje cyfrowe w dobie dezinformacji
  • Neuroróżnorodność i zaburzenia w rozwoju człowieka
  • Podstawy pedagogiki opiekuńczej

Sylwetka absolwenta

Absolwenci studiów I stopnia na kierunku PEDAGOGIKA przygotowani są do rozpoczęcia kariery zawodowej w szeroko rozumianej rzeczywistości edukacyjnej, a w szczególności w: placówkach oświatowo-wychowawczych (np. szkoły, świetlice, poradnie pedagogiczno-psychologiczne, poradnie rodzinne), placówkach resocjalizacyjnych (np. młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze), placówkach opiekuńczo-wychowawczych (np. rodzinne domy dziecka, domy dziecka, pogotowia opiekuńcze, internaty, świetlice środowiskowe, interwencyjne ośrodki preadopcyjne, szkolne schroniska młodzieżowe, ogrody jordanowskie).

Absolwent studiów I stopnia na kierunku PEDAGOGIKA może kontynuować kształcenie na studiach II stopnia, których rekrutacja i wymagania wstępne przewidują kompetencje zdobyte na studiach I stopnia. Może również kontynuować kształcenie na studiach podyplomowych i innych formach kształcenia, a także w innych uczelniach, uzupełniając swoje wykształcenie.

Zasady przyjęć

Kandydaci będą kwalifikowani na podstawie złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku zbyt dużej liczby chętnych zasady przyjęć takie, jak na studia stacjonarne.

Studia od IV semestru będą realizowane w ramach specjalności, których wykaz będzie corocznie podawany do wiadomości. Warunki uruchomienia specjalności są uregulowane w Zasadach wyboru specjalności na kierunku Pedagogika (studia I stopnia) i udostępnione na stronie Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ. 

Uniwersytet Łódzki umożliwia po ukończeniu studiów pierwszego stopnia ich kontynuację na studiach drugiego stopnia.

Co dalej?

  • PORTAL REKRUTACYJNY
  • STREFA KANDYDATA
  • POZOSTAŃMY W KONTAKCIE

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutacja.wnow@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 665 57 20

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Nauk o Wychowaniu

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Sklep UŁ
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność
  • Mapa Strony

ul. Pomorska nr 46/48
91-408 Łódź

tel: 42/665 57 22

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności