Aktualności


Nowa oferta studiów podyplomowych!

Studia Podyplomowe „Przygotowanie Pedagogiczne”


Narodowy Dzień Sportu na UŁ

Zumba, trening funkcjonalny, a może fitness – 15 września na zainteresowanych łodzian czeka wiele ciekawych aktywności fizycznych przygotowanych przez Uniwersytet Łódzki. Nasza uczelnia włącza się w ogólnopolską akcję społeczną popularyzującą sport i zdrowie.

https://biuroprasowe-uni-lodz.prowly.com/37871-narodowy-dzien-sportu-na-ul


Edukacja alternatywna – przeciwieństwo tradycyjnej szkoły?

Nauka nie ma problemu z analizą istoty edukacji alternatywnej. Geneza alternatyw edukacyjnych jest niezależna od uwarunkowań terytorialnych, politycznych, społecznych i gospodarczych. Nie istnieje żadne „obiektywne” kryterium przynależności do nurtu edukacji alternatywnej, gdyż wiąże się ona z samorealizacją twórczego pedagoga lub z subiektywnym wyborem i poczuciem przynależności do szkoły, reformatora poprzez uczestnictwo i tworzenie odmiennych od powszechnie dominujących modeli kształcenia – tekst naszego eksperta, prof. Bogusława Śliwerskiego.

https://biuroprasowe-uni-lodz.prowly.com/37078-ul-komentuje-edukacja-alternatywna-przeciwienstwo-tradycyjnej-szkoly


Reforma edukacji

Za nami pierwszy rok reformy edukacji, realizowanej przez minister Annę Zalewską. Zdaniem profesora Bogusława Śliwerskiego trudno jednak mówić tutaj o „reformie”, bo w zasadzie jest to powrót do sytuacji sprzed 1999 roku. Powrót zresztą, zdaniem naukowca z Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ, niezbyt przemyślany.

https://biuroprasowe-uni-lodz.prowly.com/35519-reforma-edukacji

 


Ryzykowne zachowania

Niewielu z nas spotkało się z terminem „rozhamowanie”, a właśnie to zjawisko wpływa najbardziej na liczbę i intensywność naszych ryzykownych decyzji. Okazji do podejmowania tych ostatnich nie brakuje, zwłaszcza w wakacje. Co wpływa na nas wtedy najbardziej? Naukowcy wymieniają kilka czynników.

Opowiada o nich nasz ekspert – prof. Iwona Janicka, dyrektor Instytutu Psychologii UŁhttps://biuroprasowe-uni-lodz.prowly.com/34804-ryzykowne-zachowania


Różne twarze wykluczenia

29 czerwca 2018 r. na naszym Wydziale odbyła kolejna organizowana przez Koło Naukowe Doktorantów Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ konferencja, która tym razem dotyczyła szeroko pojętej kategorii wykluczenia. Dzięki dotacji Pani Dziekan Danuty Urbaniak-Zając oraz dzięki wsparciu Fundacji Gajusz udział w konferencji był nieodpłatny. Przewodniczącą komitetu organizacyjnego była mgr Agata Marciniak. W ramach konferencji odbyły się dwa wykłady plenarne oraz wystąpienia referatowe uczestników w czterech sekcjach tematycznych.
Sesję plenarną rozpoczęła prof. nadzw. dr hab. Alina Wróbel, która w swoim referacie pt. „Wykluczenie jako kategoria badawcza” skupiła się na tym, jak wybór przedmiotu dociekań wpływa na konceptualizację badań, wyznaczając odpowiednią metodologię i procedurę. Pani Prodziekan wskazała na to, jak przyjęcie określonej perspektywy patrzenia na przedmiot naszych dociekań przekłada się na kształt naszych badań, na to, że inaczej będą wyglądały badania, gdy wykluczenie będzie postrzegane z perspektywy mikro, inaczej z perspektywy mezo, jeszcze inaczej z perspektywy makro.

Drugi z wykładów plenarnych został wygłoszony przez prof. nadzw. dra hab. Piotra Łukowskiego. W swoim wystąpieniu pt. „O upragnionym wykluczeni”, Opiekun naszego koła przybliżył uczestnikom konferencji stworzoną przez Guya Standinga koncepcję prekariatu, wskazując przy tym, że ten bazujący na całkowitej niepewności styl życia, w którym jedynym celem jest pomnażanie swoich zarobków (kosztem życia rodzinnego, zdrowia i tak dalej) stanowi niezwykle groźną formę samowykluczenia. Warto zaznaczyć, że oba wykłady spotkały się z dużym zainteresowaniem odbiorców, co w naturalny sposób przełożyło się na ożywioną dyskusję.

Podczas sesji referatowej 73 prelegentów z 24 ośrodków naukowych z całej Polski wygłaszało swoje referaty w czterech równoległych sekcjach. Przekrój tematyczny referatów był bardzo duży. O zjawisku wykluczenia mówiono nie tylko z perspektywy pedagogiki i psychologii, ale również z punktu widzenia prawa, medycyny, ekonomii, zarządzania, socjologii, historii itd. Istotnym wydaje się fakt, że prelegenci nie skupiali się wyłącznie na przyczynach i negatywnych skutkach wykluczenia, ale wskazywali na możliwe rozwiązania tego problemu, odwołując się za każdym razem do bogatego katalogu tak zwanych dobrych praktyk. Sprawia to, iż obok naukowego wymiaru konferencji, wyodrębnił się również wymiar praktyczny. Poziom referatów był wysoki, zaś konferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem (warto nadmienić, że część prelegentów zgłosiła chęć uczestnictwa w związku z pozytywnymi opiniami, jakie pojawiły się o Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej „Filmy, którą każdy pedagog i psycholog obejrzeć powinien”, jaką koło zorganizowało w maju bieżącego roku).


STYPENDIUM MINISTRA 2018/2019

Wniosek o stypendium ministra za wybitne osiągnięcia dla studentów i doktorantów należy składać w dziekanacie POK. 14 w terminie do 18 września 2018 roku. Wnioski należy składać w trzech egzemplarzach.

O przyznanie stypendium ministra może ubiegać się student/doktorant nie wcześniej niż po zaliczeniu pierwszego roku studiów. Wyjątek stanowi student pierwszego roku studiów drugiego stopnia rozpoczętych w ciągu roku od ukończenia studiów pierwszego stopnia.
Stypendium na rok akademicki 2018/2019 może być przyznane studentowi/doktorantowi, który zaliczył rok studiów w poprzednim roku akademickim i uzyskał wpis na kolejny rok studiów przewidziany w planie studiów albo został przyjęty na studia drugiego stopnia oraz uzyskał w okresie studiów:

  • wybitne osiągnięcia naukowe lub artystyczne związane z odbywanymi studiami

lub

  • wybitne osiągnięcia w sporcie.

Szczegółowe informacje oraz wniosek do pobrania na stronie
https://www.nauka.gov.pl/stypendia-ministra/

 


VIII sztafetowy Maraton Szakala

PWFiZ Wydziału nauk o Wychowaniu wzięła udział w VIII Sztafetowym Maratonie Szakala – w drużynie dopisywały humory i ładna pogoda. W tym roku ekipa dojrzała, dobrze wspominająca studenckie czasy.


Łódzkie sąsiedztwa oczami ich najmłodszych mieszkańców i studentów kierunku „Rewitalizacja miast”

Rewitalizacja miast

28 czerwca w auli prof. hm. Aleksandra Kamińskiego odbyło się spotkanie podsumowujące projekty, których celem było prototypowanie modernizacji łódzkich podwórek w sposób uwzględniający perspektywę ich najmłodszych mieszkańców. Projekty te był realizowane wspólnie przez studentów kierunku Rewitalizacja miast oraz dzieci mieszkające w łódzkich sąsiedztwach kamienicznych będące podopiecznymi Centrum Zajęć Pozaszkolnych Nr1 w Łodzi – „Planetarium” Filia nr 3. Opiekę merytoryczną nad pracami grup projektowych sprawowała dr Anita Gulczyńska w ramach przedmiotu „Wychowawcze, edukacyjne i kulturowe aspekty rewitalizacji” oraz Jarosław Kubiak z „Planetarium”.
W ramach projektu studenci Rewitalizacji miast razem z dziećmi z łódzkich sąsiedztw, pełniącymi rolę lokalnych ekspertów i przewodników, przyglądali się tkance technicznej oraz relacjom społecznym sześciu łódzkich sąsiedztw na ulicach Pomorskiej, Gdańskiej, Rewolucji 1905 r. i A.Kamińskiego. Studenci mieli okazję nauczyć się tego, jak przygotowywać zmiany w tkance technicznej uwzględniające perspektywę ich mieszkańców oraz upełnomocniając lokalne siły społeczne. Przewodnikami oraz ekspertami dla studentów były dzieci, na co dzień mieszkające w badanych sąsiedztwach. Dzieliły się one swoimi spostrzeżeniami, doświadczeniami codziennego życia, dostrzeganymi przez siebie potrzebami oraz pomysłami ich zaspokojenia. Na podstawie tych obserwacji studenci przygotowywali projekty zmian, uzgadniając ich zakres oraz formę z najmłodszymi mieszkańcami.
Na spotkaniu 28 czerwca studenci oraz dzieci – w obecności zaproszonych gości (rodziców naszych ekspertów, pracowników Biura ds. Rewitalizacji UMŁ oraz pracowników Katedry Pedagogiki Społecznej UŁ) wspólnie przedstawili efekty prac.
Jedną z przedstawionych propozycji był pomysł zagospodarowania wewnętrznego podwórka przy ulicy Pomorskiej 16A, przylegającego do budynku Świetlicy „Planetarium”. Miejsce może zostać przeznaczone na mobilny plac zabaw, napowietrzną siłownię lub inne miejsce aktywności, które zrekompensuje brak przestrzeni dla aktywności wolnoczasowych w innych, nieodległych sąsiedztwach. Jest to istotne w szczególności z punktu widzenia ich najmłodszych mieszkańców, którzy potrzebują swojej przestrzeni zabawy i wszechstronnego rozwoju – jednocześnie nie mogąc jej jeszcze samodzielnie tworzyć w warunkach ograniczonej infrastruktury w miejscu zamieszkania, w przeciwieństwie do grup młodzieży i osób dorosłych. Proponowana zmiana, wykonana wspólnie z siłami lokalnymi- dziećmi, ich rodzicami, pracownikami „Planetarium”, pozwoliłaby na stworzenie miejsca w pełni odpowiadającego na potrzeby dzieci przy jednoczesnym kształtowaniu u nich poczucia odpowiedzialności i przynależności do tej przestrzeni.

autor tekstu – Jarosław Góralczyk student kierunku „Rewitalizacja miast”


VII Seminarium Metodologiczne: „Krytyka metodologiczna w praktyce tworzenia wiedzy”

W dniach 21-22 czerwca 2018 roku na Naszym Wydziale odbyło się VII Seminarium Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego: „Krytyka metodologiczna w praktyce tworzenia wiedzy”

Komunikat – zaproszenie

Program


X Ogólnopolski Kongres Kobiet w Łodzi

W dniach 16 – 17 czerwca 2018r. odbył się jubileuszowy, X Ogólnopolski Kongres Kobiet w Łodzi.

W dniach 16 – 17 czerwca 2018r. odbył się jubileuszowy, X Ogólnopolski Kongres Kobiet w Łodzi.
W Hali EXPO przez dwa dni poruszano wiele ważkich tematów. W ponad 20 centrach tematycznych odbyło się ok.100 paneli dyskusyjnych o różnorodnej tematyce.
Dyskutowano na temat 100 lecia praw kobiet, analizowano problemy społeczne, kulturalne, ekologiczne, medyczne, etyczne i wiele innych.
Przedstawicielki Zakładu Andragogiki i Gerontologii Społecznej reprezentowały Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ podczas panelu: „Nie PESEL czyni kobietę” usytuowanego w Centrum Społecznym.
Jedną z panelistek była Kierownik ZAiGS prof. Elżbieta Kowalska – Dubas, panel moderowała doktorantka WNoW mgr Monika Kamieńska.
Podczas panelu podnoszono takie aspekty jak: późne lub „trudne medycznie” macierzyństwo (prof. Maria Respondek – Liberska z CZMP), stereotypizacja postrzegania kobiet starszych i naukowe podejście do pomyślnej starości ( prof. Elżbieta Kowalska – Dubas) czy aktywność społeczna, artystyczna kobiet 60+ ( dr Monika Mularska- Kucharek, Elżbieta Czarnecka, Zofia Suska, Krystyna Mazurówna). Ciekawym głosem w dyskusji była także wypowiedź seksuologa i terapeutki Bianci Beaty Kotoro. Warto nadmienić, że przygotowany i moderowany przez mgr Monikę Kamieńską panel nawiązywał do wydanej nakładem UŁ książki o późnej miłości, przyjaźni
i seksualności : „Srebrne tabu” (Monika Kamieńska, Monika Mularska – Kucharek, Wydawnictwo UŁ, 2018) i był jedynym głosem dotykającym tematu gerontologii i późnej dorosłości kobiet podczas całego kongresu.


Eduarty – Historia Prawdziwa

W dniu 7.06.2018 roku w budynku Wydziału Nauk o Wychowaniu odbyło się przedstawienie studentów kierunku Edukacja przez sztukę. „Eduarty – Historia Prawdziwa” to zabawna opowieść o kreatywności, wątpliwościach i zmaganiach młodych pedagogów, inspirowana różnorodnością ich osobowości i pasji. W spektaklu mogliśmy obejrzeć pokazy taneczne, usłyszeć kultowe utwory z gatunku jazz, pop, opera, a także spojrzeć na sztukę wizualną z wielu stron. Pomysł na pokazanie działalności kierunku połączony z humorystycznymi anegdotami i wzruszającymi materiałami filmowymi spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony publiczności, wśród której zasiedli profesorowie katedry, wykładowcy oraz studenci innych kierunków, znajomi i rodzina.

Opiekun: mgr Jacek Szczeciński
W przedstawieniu wystąpili: Klaudia Szmida, Weronika Pochopień, Monika Mioduszewska, Iana Medvedieva, Aneta Klimek, Aleksandra Dzieduch, Magda Stelmarska, Maria Jach, Kinga Nowicka, Małgorzata Pawlak, Aleksandra Grad, Aleksandra Dąbek, Paulina Mrówczyńska, Paula Kałuska, Adam Bucholc + Wsparcie techniczne: Katarzyna Tarasińska, Aleksandra Jaworska

Zdjęcie: Katarzyna Wieczorek


Technologie cyfrowe w służbie edukacji

Na Wydziale Nauk o Wychowaniu realizowany jest międzynarodowy projekt, finansowany z programu ERASMUS+, o akronimie EUCiTEC (Inspiring European Citizenship through Educational Technology) – Rozwój europejskich postaw obywatelskich poprzez wykorzystanie technologii edukacyjnych.


Wykładowcy Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego laureatami „XXXII Podsumowania Ruchu Innowacyjnego w Edukacji” 2017/2018

8 czerwca 2018 r. w Muzeum Miasta Łodzi – w przepięknych wnętrzach Pałacu Poznańskiego – odbyło się uroczyste XXXII Podsumowanie Ruchu Innowacyjnego w Edukacji. Ta cykliczna inicjatywa monitorowania i wyróżnienia autorów innowacyjnych modeli i praktyk edukacyjnych jest unikatowym przedsięwzięciem w skali Polski. Umożliwia zaprezentowanie osób i instytucji, które w sposób odważny i nowatorski wykorzystują w działalności edukacyjnej swój potencjał twórczy – od idei po realizację. Społeczność edukacyjna potraktowana jest bardzo szeroko. Obejmuje zarówno reprezentantów środowiska oświatowo-szkolnego, akademickiego i edukacji pozaformalnej, jak i bierze pod uwagę otoczenie społeczno-biznesowe, w którego działalności obecny jest element/profil edukacyjny.

Nieszablonowa praca z uczniem/studentem, wychowankiem czy podopiecznym wymaga osób utalentowanych, kompetentnych i chętnych, by współtworzyć lepszą praktykę edukacyjną. Z jednej strony jest zatem źródłem odpowiedzialnej zmiany, zakładającej podmiotowy rozwój każdej jednostki. Z drugiej – stanowi inkubator ludzi z pasją, którzy chcą i potrafią czerpać radość i siłę z podejmowania wielopoziomowych interakcji z drugim człowiekiem. Edukatorów, którzy nie boją się poszukiwać alternatywnych rozwiązań i angażować się w nie, by najpełniej towarzyszyć uczącemu się w jego rozwoju.

Kapituła XXXII Podsumowania Ruchu Innowacyjnego w Edukacji powołana przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, której przewodniczył Konsul Honorowy Wielkiej Brytanii przyznała tytuły i certyfikaty w 24 kategoriach. Szczególnie cieszy nas, że w tym roku aż siedmioro wykładowców Wydziału Nauko o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego znalazło się w gronie wyróżnionych. Tytułami i certyfikatami uhonorowani zostali następujący pracownicy naukowi i dydaktyczni Uniwersytetu Łódzkiego:

  1. prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski, dr h.c. mult. – Złoty Certyfikat Mistrza Pedagogii
  2. dr hab. Aneta Rogalska-Marasińska – Kreator Innowacji
  3. dr Lidia Janiszewska – Kreator Kompetencji Społecznych
  4. dr Bożena Banasiak – Kreator Kompetencji Społecznych
  5. dr Renata Góralska – Mistrz Pedagogii
  6. dr Joanna Sosnowska – Homo Creator
  7. dr Arleta Suwalska – Ambasador Innowacyjnych Idei i Praktyk Pedagogicznych


Filmy, które każdy pedagog i psycholog obejrzeć powinien

27 maja 2018 r. na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego odbyła się Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Filmy, które każdy pedagog i psycholog obejrzeć powinien”. Organizatorem przedsięwzięcia było Koło Naukowe Doktorantów Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ. W Komitecie Naukowym zasiedli: prof. zw. dr. hab. Bogusław Śliwerski, prof. nadzw. dr. hab. Danuta Urbaniak–Zając, prof. nadzw. dr hab. Irena Szewczyk–Kowalewska, prof. nadzw. dr hab. Iwona Janicka oraz Opiekun Koła, prof. nadzw. dr. hab. Piotr Łukowski.


Zapotrzebowanie społeczne na wiedzę psychologiczną powoduje, że wzrasta liczba programów o tej tematyce, a eksperci z danej dziedziny proszeni są o komentarze. W programach z cyklu Rodzice w praktyce (TVP 3 Łódź) komentarze eksperckie dodała dr Katarzyna Walęcka-Matyja z Instytutu Psychologii UŁ.


Program z  7 czerwca 2018 roku


Program z 20 maja 2018 roku


Program z 6 maja 2018 roku


Program z 22 kwietnia 2018 roku


Pedagog twórczości – Krzysztof J. Szmidt profesorem nauk społecznych


Uniwersytet Łódzki coraz bardziej otwiera się na otoczenie i staje integralną częścią Łodzi i regionu. Na początku stycznia br. w naszej uczelni powstało Centrum Inicjatyw Społecznych (CEIN). W jednym miejscu została zebrana, rozproszona dotąd na różnych wydziałach, energia wielu osób od lat aktywnie działających w obszarze społecznym.


„Sport to najtańszy lek poprawiający zdrowie” – wyjaśnia dr Michał Czaplicki z Pracowni Wychowania Fizycznego i Zdrowotnego Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego (archiwum prywatne).

Zimowy wypoczynek to idealny czas na powrót do sportu i rozpoczęcie regularnych treningów – przekonują specjaliści. Zwłaszcza że biznes w zakresie aktywności ruchowej ma się coraz lepiej.

Koniec stycznia, początek lutego. Dla jednych odpoczynek po trudnej sesji, dla innych przerwa międzysemestralna i ferie zimowe. Czasu wolnego przybywa i pojawia się pytanie, co z nim zrobić? Dla wielu, zwłaszcza tych zmęczonych po długim siedzeniu przed laptopem albo w książkach, rozwiązaniem jest sport

Idealny moment na wprowadzenie nowego trybu życia. Można to potraktować jako czas na naukę aktywności fizycznej. Poradzić się specjalisty, poczytać o różnych treningach – więcej

 


Wypowiedź ekspertów z  Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ – dr Katarzyny Walęckiej-Matyja (Instytut Psychologii), oraz prof. dr hab. Krzysztofa Szmidta z Katedry Edukacji Artystycznej w programie telewizyjnym TVP3 Łódź pt. „Łodzią po regionie”, dotyczącym potrzeb oraz zagrożeń związanych z organizacją czasu wolnego dzieci i młodzieży 02.02.2018.

Rozmowa od 9 min i 55 sek.

Korzystanie ze smartfonów przez uczniów w szkołach źle wpływa na zdolności poznawcze. Dzieci korzystające podczas lekcji z telefonów komórkowych mają gorsze wyniki w nauce – mówi PAP psycholog Joanna Paszkowska-Rogacz z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego.

https://www.msn.com/pl-pl/wideo/obejrzyj/psycholog-smartfon-mo%C5%BCe-by%C4%87-dla-dziecka-form%C4%85-ucieczki-kompensacji/vi-AAv5ToF 


Materiał przygotowała: dr Marta Znajmiecka-Sikora, Instytut Psychologii, WNoW UŁ

Styczeń i luty to okres wzmożonej pracy dla uczniów i studentów. Uczniowie zaliczają semestr, a studenci przygotowują się do sesji. Efektywne metody nauki to zagadnienie istotne dla wszystkich tych, którzy uczą się i zaliczają egzaminy.

https://biuroprasowe-uni-lodz.prowly.com/26161-sesja-jak-sie-uczyc-efektywnie


„W fabryce bajek mojej fantazji wyobrażam sobie, że gdybym miał dziadka, byłby stary, mądry i naprawdę wspaniały. Trochę filozof, a trochę czarodziej, ktoś w rodzaju szamana” – Robert Fulghum.

Autor: prof. Bogusław Śliwerski, WNoW UŁ – Katedra Teorii Wychowania

http://www.uni.lodz.pl/aktualnosc/szczegoly/wychowawcze-wsparcie-babc-i-dziadkow


Psycholog: urlop ważny dla pracownika i pracodawcy

Pracownik będzie pracował wydajnie tylko wtedy, kiedy będzie wypoczęty; urlop jest ważny zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy – powiedziała PAP psycholog prof. Anna Paszkowska-Rogacz.


Posiedzenie Zespołu Edukacji dla Bezpieczeństwa działającego przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.


Szanowni Pracownicy i Doktoranci UŁ,

Reprezentacja UŁ w siatkówce poszukuje „świeżej krwi” w celu powiększenia zespołu na najbliższe Mistrzostwa Polski Pracowników Szkół Wyższych w Siatkówce, które odbędą się pod koniec lutego 2018 w Koszalinie. Pragnę tylko wspomnieć, że reprezentacja UŁ jest złotym (2015) i brązowym (2016 i 2017) medalistą Mistrzostw Polski z ostatnich lat. W roku 2018 planujemy odzyskać prym w tej dyscyplinie…

Wszystkie zainteresowane osoby, które chciałyby zasilić reprezentację UŁ, proszone są o kontakt z kapitanem drużyny, mgr Jarosławem Niewiadomskim (jniewiadomski@uni.lodz.pl). W naborze do reprezentacji liczymy w szczególności na doktorantów. Treningi reprezentacji UŁ odbywają się w niedziele w godz. 19.30-21.00 na hali przy ul. Styrskiej.

 Serdecznie zapraszamy do naszego grona,Artur Hłobaż

Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ

mail: artur.hlobaz@uni.lodz.pl


Dyrekcja Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego oraz Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości Wydziału Nauk o Wychowaniu zapraszają na wernisaż dr Tamary Sass – zaproszenie

Zdjęcia z wernisażu pani dr Tamary Sass


Komentarz UŁ – Alkoholizm wysokofunkcjonujący

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=8rRI8PxW7DQ[/embedyt]


Komentarz UŁ – Męska depresja

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=M_HYAmaydf8[/embedyt]


Doktorat honoris causa KUL prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego

Rektor i Senat Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II nadał prof. zw. dr. hab. Bogusławowi Śliwerskiemu tytuł doktora honoris causa. Uroczystość odbyła się w czwartek 26 października 2017 r., o godz. 11.00.w Auli im. Stefana Kard. Wyszyńskiego.

 

Laudacja:

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=8j2GC0mD-ik[/embedyt]

 

Wykład profesora:

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=5ock8XPwV24[/embedyt]


Galeria KUL – fotografie z uroczystości: http://www.kul.pl/26-10-2017-doktorat-honoris-causa-kul-prof-dr-hab-boguslawa-sliwerskiego,gal_16376.html


Narodowa Akademia Nauk Pedagogicznych Ukrainy nadała prof. Bogusławowi Śliwerskiemu najwyższe Odznaczenie „Konstantego Dmitrijewicza Uszyńskiego”. Odznaczenie zostało wręczone z okazji inauguracji VII Forum Ukraina-Polska profesorowi zw. UŁ z Wydziału Nauk o Wychowaniu w dn. 18 września 2017 r. w Ambasadzie Ukrainy przez ambasadora – Andrija Deszczycia oraz Prezydenta Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy – prof. zw. dr hab. Wasila Kremieńa.

 

 


VII Sztafetowy Maraton Szakala w dniu 16 lipca 2017 roku w Lesie Łagiewnickim Reprezentacja WNoW Pracownia Wychowania Fizycznego i Zdrowotnego wystartowała w maratonie. W drużynie byli studenci, absolwenci i sympatycy wydziału, w 7-osobowej drużynie startowały dwie kobiety. W tłumie ponad 300 zawodników odróżniały nas czarne koszulki z białym krawatem, co spowodowało, że nazwano nas „krawaciarze”.

Startowało 51 drużyn, zajęliśmy 26 miejsce, dyplom odebrał najlepszy zawodnik naszej drużyny Krystian Mielczarek. Sportowa atmosfera, ładna pogoda sprzyjała wspólnej zabawie.

Skład drużyny: Mariusz Kmiecik (przyjechał specjalnie z Brukseli), Robert Milas, Przemyslaw Kula, Magda Falih, Krystian Mielczarek, Krzysztof Dziekoński, Łukasz Krawiec i Anna Maszorek-Szymala (kapitan drużyny).

VII Sztafetowy Maraton Szakala

 


Ukazała się nowa monografia naukowa autorstwa prof. Bogusława Śliwerskiego pt. „Habilitacja. Diagnoza, procedury, etyka i postulaty” – więcej

Poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji plebiscytu Najlepszej książki na lato 2017 organizowannego przez wortal Granice.pl.
Kilkadziesiąt nowości wydawniczych – m.in. powieści obyczajowych, poradników, książek pedagogiki i psychologii, czy książek dla młodych czytelników – rywalizowało o uznanie jurorów i internautów w konkursie i plebiscycie „Najlepsza książka na lato”. W głosowaniu oddano ponad 40 tysięcy głosów. Na które premiery książkowe ostatnich miesięcy warto więc zwrócić szczególną uwagę? Zdecydowanie polecamy nagrodzoną publikację Oficyny Wydawniczej „Impuls”!
W tegorocznej edycji decyzją jury plebiscytu Oficyna Impuls świętuje tytuł dla prof. Bogusława Śliwerskiego i książki „Książki (nie)godne czytania”  tytuł Najlepszej książki na lato 2017 w kategorii „Perły z lamusa”
https://biuletyn.uni.lodz.pl/archiwa/8979
http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/ksiazki-nie-godne-czytania,1876.html


Męska depresja często przebiega zupełnie inaczej niż w przypadku kobiet. Do niedawna trudno było nawet rozpoznać jej objawy. Dzięki badaniom, które zaczęły się w Szwecji, w latach 80′, psychologowie i lekarze mają teraz większą wiedzę na ten temat. O tym, wciąż mało popularnym w Polsce zjawisku opowiada dr hab. Jan Chodkiewicz z Instytutu Psychologii WNoW UŁ.
https://www.youtube.com/watch?v=M_HYAmaydf8&list=PLuA80EMga0nmfvxaRpp9ZXUywrJTSS0sH&index=22 


Studentka Pedagogiki, specjalność: pedagogika resocjalizacyjna – Karolina Karasiewicz, w bieżącym roku zdobyła tytuł Mistrzyni Polski w Kolarstwie Szosowym w Elicie Kobiet oraz – jako reprezentantka Uniwersytetu Łódzkiego – tytuł Akademickiej Mistrzyni Polski we wspomnianej dyscyplinie.


Nowy kierunek!

Studia Podyplomowe „Przygotowanie Pedagogiczne”